Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.3.2019, Milan Šurkala, aktualita
Jedním z možných nástupců Li-Ion a Li-Pol baterií by mohly být lithium-sírové články. Ty však mají ještě spoustu nevýhod, které se však daří postupně úspěšně odstraňovat. Vědci z MIT zapracovali především na objemu.
Blaazen (241) | 26.3.201912:48
A další problém je, že kromě lithia, kterého je málo, bude třeba ještě molybden, kterého je taky málo. Já vidím perspektivu v těch zinkovzduchových, o kterých se tu psalo dřív: https:­/­/www.svethardware.cz­/nabijeci­-zinko­-vzduchove­-baterie­-nantenergy­-levnou­-realitou­/47651 Kdyby se je podařilo dotáhnout, tak je vystaráno.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 26.3.201913:35
Ani jedny nejsou nijak extra blízko výrobě, natož hromadné. Ale jinak absolutní souhlas. je nutné dát dohromady baterie z materiálů, kterých jsou snadno dostupné miliony tun. Ne z materiálu, který je k dispozici v omezeném množství na relativně málo nalezištích.

PS: také jsem postřehl cosi o baterii tuším se sírou a mořskou solí. popisovali hodně malou kapacitu, ale nesmírně snadnou výrobu z dostupného materiálu, v zásadě ideální na stacionární baterie.
Odpovědět0  0
potooczech (345) | 26.3.201914:21
Problém je v tom, že pokud by elektromobily měly nahradit běžné vozy zcela, tak by se ročně vyrobilo několik desítek milionů aut. K tomu miliony nákladních aut. A zajistit pro ně všechny baterie z materiálu, aby byl běžně dostupný, levný, auto s nimi dosahovalo podobného dojezdu jako se spalovacím motorem, měly dostatečnou životnost a pokud možno byl dobře recyklovatelný ... to je podle mne naprostá utopie.
Odpovědět2  0
Donald64 (58) | 26.3.201915:13
Já elektromobily vnímám jako slepou uličku a nemyslím si, že někdo přijde s tak revolučním nápadem, aby tomu bylo jinak. Baterie mají pro celoplošné nasazení příliš mnoho nevýhod, které podle mě nezmizí, vždy se buď zlepší nějaká vlastnost na úkor jiné, anebo je zlepšení příliš malé při pohledu na ekologickou zátěž spojenou s výrobou a recyklací.

Nejelegantnější řešení by podle mě bylo elektřinu vyrábět pomocí termojaderné fúze a uchovávat ve vodíku, na který bychom jezdili. Každopádně toto je možná také utopie a nezbyde nám nic jiného, než se uskromnit, abychom si před tím, než na něco skutečně revolučního přijdeme, úplně nezničili planetu.

Streamování her a obecně myšlenka nemuset vlastnit po většinu času nevyužívaný HW, ke kterému bychom přistupovali přes sít a jen s přehrávači, je skvělá ­(když budou ceny nízké, internet stabilní a rychlý­). Stejně tak auta řízená AI, která budou celý den vozit lidi kam potřebují ­- tím vším by se mohla značně snížit výroba, což by planetě určitě prospělo.
Odpovědět0  0
Neath1 (28) | 28.3.20199:51
Podle mě by se měl vytáhnout z hrobu Teslova cívka, a udělat ze silnic bezdrátové nabíječky, tak by autům stačily jen ­"malé­" akumulátory. A silnice dělat z recyklatu s možností implimentace solárních panelů a pak by nebyla nouze ani o elektrinu.
Bohužel ti nejbohatší co to můžou změnit se rozhodli, že se na ekologii prdí a že benzin­/nafta je lepší byznys ... ­(:
Odpovědět0  1
wrah666 (6205) | 26.3.201915:23
Plus bude potřebovat ­(a s pořádnou kapacitou­) baterii každá ­"benzínka­". A pokud pojede solární ­(obecně ­"obnovitelné­") šílenství dál, tak každá taková neelektrárna. A ta ještě mnohem větší.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.